Thursday, January 30, 2014

Teringin...Kepingin..


Tgh hari tadi oleh kerana ketermalasan utk ke kafe aku telah makan minimally iaitu oat susu n cocoa crunch..n then menjelang petang oleh kerana nafsu bergelora stlh makan sikit sewaktu lunch,aku telah memesan nasi putih + telur bistik..n nampak kakak gerai sblh bakar burgerr balut dlm telur...perghhhh.melelehhhh habaq hangggg...aku pon p order burger special..hahahak..n selalunye bile dh kenyang aku xla rase nk makan pape..tp malam ni mcm2 aku teringin..so aku nak jamu mate aku n korang dengan makanan2 yg aku teringin makan ketike ini (tidak mengikut ranking) :

1)SEOUL GARDEN

Haaaa daging lembu die sedappp..tp selalunye ade 2 perise jeee..napela die buat perisa kopi!! pantang aku org letak mende2 camni dengan makanan savory
Ngahaha paling aku suke p sini amik mushroom manyak2..tp xnampak plak yg besar gituu (Credit: groupon.my)
haa ni gambar aku p masetu..blur2 sbb segan nk amik gambar..kat ou p time dinner kul 4 lebey cmtu..mmg fuiyoo fingsan aku disajikan dengan ketam n udang seperiuk..kalo x sbb dh kenyang habes aku kerjekan..ihiks..pastu dessert plak ade ice cream n abc wat sendiri..eskrem die kannn SEDAPPP sgt..rase x mcm yg kat kedai..die rich sgtt rase..and perise die unik2 n mcm2..butterscotch la..karamel laaa..raspberry laa..2 kali iols amik..kwn iols geleng pale je...

2) AYAM PENYET WONG SOLO

Credit gamba on picture.tp aku salah cilok gmba ayam panggang mls nk tukar..hihokk...aku ade amik dulu tp kat hp lame plak...makan kat seksyen 7 shah alam sewaktu fenfeeling p butik2 yg fofular kat situ..sambal die pedasss tp tu yg buat ku teringat2...satu lagi ayam penyet sedap yg aku telah nobatkan thorbaikkk di Selangor..(bagi aku laa) adelah ayam penyet Best cawangan Giant Klang Sentral..cube makan empal penyet n bakso die siyes sedap n murah..aku n family aku tiap bulan mesti kene makan situ..haha..tp sian situ x ramai org..

Haa jumpe plak gamba kat fb yg kunun telah dicollagekan..sambil2 p wong solo leh la singgah butik2 kat situ seperti calaqisya,old blossom box, ana abu,rina salleh ape lagi ek lupe dah..mcm2 laa..haa burger bakar abg burn dlm gamba tu bolehlaa separe teringin gak.. (ps:yeayy!! korang xtau kan aku tepek gmbar korang kat sini)
3) IKAN SALMON

General gile kan..tp aku tingin nak makan hidangan ikan salmon..beli 100gm kat giant or tesco dlm rm5..kalo kat jaya grocer bhgn2 yg die dh potong2 dikumpulkan2 dpt murah gak laa...ikan salmon wlpn digoreng begitu saje pon sedappp!!!!




Kesalmonann apakah semua iniii!!! terliurrrr *brb wiping drools* (gamba source pinterest sume,.xde credit di sane..aku pon tepek je laa)


 4) AND!!! TERINGIN MAKAN NASI PUTIH + SAMBAL BELACAN + MASAK SAYUR LEMAK yg mak aku masakkk...volehhhh???


Larikkkkk..kbaiii



[PASSENGER - LET HER GO]
psttt: segmen baru ;p

1 comment:

  1. Aku nak bagitau aku dah nampak. Kbai larikkkk.

    Sincerely,
    ByUsShawls

    ReplyDelete